تلمبه زدن رانندگی اعتراضات اعتراض رانندگی

تلمبه زدن: رانندگی اعتراضات اعتراض رانندگی ماشین تخلفات اعتراض قبض جریمه

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری هنگامی که پلنگ‌ها در اینستاگرام تبلیغ موسیقی می‌کنند

اگر اهل چرخیدن در صفحات متفاوت اینستاگرام باشید، حتما با پست هایی که در آن یک قطعه موزیک معرفی یا دابسمش می شود، روبه رو شده است اید. در روزگاری که راهی جهت ت

هنگامی که پلنگ‌ها در اینستاگرام تبلیغ موسیقی می‌کنند

هنگامی که پلنگ ها در اینستاگرام تبلیغ موسیقی می کنند

عبارات مهم : تبلیغ

اگر اهل چرخیدن در صفحات متفاوت اینستاگرام باشید، حتما با پست هایی که در آن یک قطعه موزیک معرفی یا دابسمش می شود، روبه رو شده است اید. در روزگاری که راهی جهت تبلیغ موسیقی به جز بیلبوردهای اتوبان ها وجود ندارد، انتشار ویدئو در شبکه مجازی پر مخاطبی مثل اینستاگرام به نظر راهی موثر است.

در دنیای صنعتی امروز، هنر هم مانند همه چیز به عنوان یک کالا مطرح می شود و این کالا جهت دیده شدن به تبلیغات نیاز دارد. در سینما، جهت فیلم تیزر تبلیغاتی می سازند و با پخش آن از صدا و سیما فیلم را معرفی می کنند. معرفی آثار تجسمی هم بر عهده پوسترها هست، ولی موسیقی به عنوان یک اثر هنری شنیداری چطور باید خودش را به گوش مخاطبانش برساند؟

موسیقی بدون فضایی جهت تبلیغ
شاید یکی از بااهمیت ترین گلایه های اهالی موسیقی نبودن فضای مناسب جهت معرفی آثار تولید شده است در این حوزه باشد. بخشی از تبلیغات تلویزیونی، در گذشته زیاد و امروز کمتر، به آنونس فیلم های سینمایی متعلق است ولی هرگز ندیده ایم که یک آلبوم موسیقیایی هرچند فاخر به وسیله تلویزیون یا رادیو تبلیغ شود، گرچه گاهی خوانندگان از این تریبون جهت معرفی خود استفاده می کردند ولی هرگز صدا و سیما فضایی جهت تبلیغ مستقیم در اختیار دنیای موسیقی قرار نداد. در چنین شرایطی، بیلبوردهای اتوبان ها تنها راه باقیمانده بودند ولی یک تصویر دو بعدی چطور می تواند زیر و بم های یک قطعه شنیداری را به خوبی به مخاطب معرفی کند؟

اینستاگرام وارد می شود
قرن ۲۱ را شاید بتوانیم عصر شبکه های مجازی بنامیم، شبکه هایی که از طریق اپلیکیشن های راه اندازی شده است ارزش روی گوشی های هوشمند، افراد بسیاری را با هم مرتبط می کردند. سال ۲۰۱۰ یک شبکه اجتماعی به نام «اینستاگرام» بر پایه به اشتراک گذاری تصویر راه اندازی شد. به علت تصویر، هر روز به بازدیدکنندگان این شبکه افزوده می شد ولی با اضافه شدن توانایی به اشتراک گذاشتن صدا و ویدئو ناگهان این شبکه با استقبال بسیار زیادی رو به رو شد. کم کم به علت تعداد مخاطبان زیاد این شبکه اجتماعی صفحاتی تبلیغاتی راه اندازی شد که در آن ها به معرفی کالاهای متفاوت می پرداختند. حالا اینستاگرام تبدیل به یک ابزار مناسب و کم هزینه جهت تبلیغات شده است بود.

شاید در این میان موسیقی بیشترین و عالی ترین استفاده را از محیط ایجاد شده، برد. در دنیای امروز، استفاده از یک شبکه مجازی فراگیر که می توانست صدا و تصویر را به صورت گسترده به اشتراک بگذارد، می تواند عالی ترین و بااهمیت ترین ابزار تبلیغاتی جهت اهالی موسیقی به شمار بیاید، ابزاری کم هزینه، موثر و با بازدهی بالا.

اگر چه به اشتراک گذاشتن یک پست، کار بسیار راحتی هست، ولی تبلیغ و معرفی یک اثر در این شبکه اجتماعی هم فوت و فن خودش را دارد. درست است که تهیه تیزر تبلیغاتی و کیفیت آن در معرفی یک اثر موسیقیایی بسیار موثر است ولی آنچه زیاد از هر چیز اهمیت دارد، پخش هرچه زیاد و شنیده شدن قطعه موسیقی است.

در اینستاگرام صفحه ها و حساب های کاربری وجود دارند که مربوط به سایت های معروف موسیقی هستند. بنابراین دیدار کنندگان بسیاری روزانه از این صفحات دیدار می کنند. یکی از راه کارها جهت پخش موزیک یا اثر هنری این است که با پرداخت مبلغی به این صفحات، آن ها قطعه موسیقیایی را در قالب یک پست به فالوورهای ارزش معرفی کنند. ولی تنها نباید به یک صفحه قناعت کرد بلکه باید روی چند صفحه متفاوت سرمایه گذاری کرد. ولی به تازگی شیوه تازه و عجیبی جهت تبلیغ بعضی موزیک ها در اینستاگرام دیده می شود و آن تبلیغ و معرفی یک موزیک در قالب دابسمش به وسیله به اصطلاح «شاخ های اینستاگرام» هست. البته اجرای دابسمش اتفاق تازه ای نیست.

اما شنیده شدن جمله «این موزیک رو دوست خوبم آقای فلانی خونده، دانلودش کنید و گوش بدید» از زبان کسانی که به آنها سلبریتی ها و پلنگ های اینستاگرام می گویند، اتفاق تازه ای هست. بر سر درست و غلط بودن این اتفاق اختلاف نظر های بسیاری وجود دارد ولی نمی توان به صورت قطعی در این مورد اظهار نظر کرد. تنها موردی که می توان قاطعانه گفت این است که خوب یا بد بودن ماجرا به نحوه استفاده از آن بر می گردد.

امروز راه ارتباط این است
حمید عسکری، خواننده پاپ، اعتقاد است استفاده از اینستاگرام جهت تبلیغات در حوزه موسیقی اقدام بسیار مناسبی هست. او در این باره به «ابتکار» می گوید: من با این ماجرا موافقم. آیا نباشم؟ زمانی جهت خبر دادن به یکدیگر از دود استفاده می کردند. بعد راه های دیگری در این زمینه پیش گرفته شد. هر دوره مقتضیات خودش را داشت و راه های ارتباطی خود را می طلبید. امروز یعنی در سال ۲۰۱۸، ارتباط برقرار کردن این گونه هست. ممکن است ۱۰ سال دیگر راه متفاوتی وجود داشته باشد.

عسگری در مورد راه های مختلفی که بازیگران و صورت های معروف و خوانندگان جهت معرفی آثارشان در اینستاگرام در پیش گرفتند، می گوید: اگر تلویزیون جمهوری اسلامی ایران، فرصتی جهت تبلیغ به خوانندگان می داد و اگر رسانه ای در اختیار جوانان قرار می گرفت تا قطعات ارزش را معرفی کنند دیگر راه های این چنینی که گاهی در اینترنت می بینیم را پیش نمی گرفتند. جوان می خواهد کار خودش را معرفی کند، هنگامی که رسانه ای در اختیار ندارد، چه کند؟ هر کس با توجه به شخصیت، کارکتر، عقاید و شخصیت خودش، مسیری را جهت تبلیغ گزینش می کنند البته من بعضی از این روش ها را نمی پسندم.

پلنگ ها ماندنی نیستند
این خواننده پاپ در رابطه با تبلیغ بعضی قطعات به وسیله افراد پرفالوور با اجرای دابسمش در اینستاگرام می گوید: من قطعه ای خوانده ام به نام «ستاره». این قطعه را چندین سال پیش خوانده ام و انتشار یافته هست. این قطعه نه ویدئویی داشته نه به اصطلاح پلنگی روی آن دابسمش اجرا کرده هست. ما بعد از این همه سال هنگامی که هنوز این قطعه را در کنسرت ها اجرا می کنیم با استقبال روبه رو می شود. جهت اینکه کاری ماندگار شود و جهت خواننده در طی وقت باقی بماند، به چیزی فراتر از پلنگ نیاز دارد و آن خود اثر هنری است.

ممکن است این روش ها در کوتاه مدت اثرگذار باشند ولی در دراز مدت جهت خواننده بافایده نخواهد بود. به نظر من جوان ها باید روی قطعات و خوانش ارزش وقت بیشتری بگذارند، از ابزار های تبلیغاتی هم استفاده کنند ولی اگر تنها از روش های این چنینی استفاده کنند، در طول وقت ماندگار نخواهند بود.

هنگامی که پلنگ‌ها در اینستاگرام تبلیغ موسیقی می‌کنند

واژه های کلیدی: تبلیغ | معرفی | موزیک | موسیقی | تبلیغات | استفاده | تبلیغات | اینستاگرام | اشتراک گذاری | اشتراک گذاشتن صدا

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : blogzz